قهوه فوری Instant Coffee

تاریخ انتشار: 02/03/29
نمایش: 366
(1 رای)

معرفی قهوه فوری Instant coffee
قهوه فوری همان قهوه دم شده است که طی یک فرایند دوباره خشک شده است و با هیدارته شدن (اضافه کردن آب یا شیر) به آن دوباره تبدیل به قهوه مایع و قابل استفاده می شود.
قهوه فوری یا محلول در سال 1890 توسط دیوید استرنگ از اینورکارگیل نیوزلند اختراع و ثبت اختراع شد و اولین شرکت تولید کننده ی قهوه فوری در سال 1910 آغاز بکار کرده است، برند نسکافه هم که در تولید قهوه فوری سرآمد است در سال 1938 آغاز بکار کرده است.
 قهوه فوری چیست؟
روش های تولید قهوه فوری
دو روش برای تولید قهوه فوری وجود دارد که عبارتند از روش حرارتی و انجمادی، به این صورت که قهوه ی رست شده را عصاره گیری می کنند سپس عصاره گیری را تبدیل به قهوه ی غلیظ کرده و و آن را با روش حرارتی یا انجمادی خشک میکنند، این قهوه خشک شده همان قهوه فوری است که دوباره با اضافه کردن آب یا شیر به آن قابل استفاده می گردد.
تولید قهوه ی فوری بیشتر توسط کمپانی های بزرگ تولید قهوه انجام می گیرد.
انواع قهوه فوری
دو نوع قهوه فوری وجود دارد که از دیگر قهوه فوری ها معروف تر هستند؛ قهوه فوری گلد و قهوه فوری کلاسیک، فرق این دو در نحوه ی فرآوری آنها است، قهوه فوری گلد تلخی و کافئین کمتری دارد و طلایی رنگ است اما قهوه فوری کلاسیک تلخی و کافئین بیشتری دارد و تیره تر است.
قهوه فوری گلد و کلاسیک
فرق قهوه فوری با قهوه ی دم کردنی در چیست؟
قهوه فوری با توجه به اینکه طی فرآیند هایی که پیشتر توضیح داده شد تولید می شود اندکی از طعم و عطر و کافئین آن کاسته می شود و در قیاس با قهوه ی دم کردنی اندکی از لحاظ کیفیت و عطر و دیگر مشخصات قهوه پایینتر قرار دارد. و تفاوت آنها در زمان و روش های تهیه شدن است. قهوه فوری همانطور که از نام آن پیداست به سهولت و در زمان کمی فقط با اضافه کردن آب جوش یا شیر آماده استفاده می شود اما قهوه ی دم کردنی باید دم شود و زمانی را به خود اختصاص می دهد.
مزایای و معایب قهوه فوری
از مزایای قهوه فوری میتوان به آماده شدن سریع آن اشاره کرد و از معایب آن نیز می توان به کاهش جذب آهن از طریق روده اشاره کرد. که البته این مشکل با نوشیدن قهوه فوری یک ساعت قبل از وعده های غذایی روزانه قابل حل است.
نسکافه همان قهوه فوری است؟
خیر، نسکافه برندی از شرکت نستله است که بیشتر محصولات آن بر پایه قهوه فوری تهیه می شود.
قهوه فوری نسکافه
بهترین مارک قهوه فوری
قهوه فوری های زیادی در بازار موجود هستند که هرکدام از آنها با توجه به خصوصیات خود دارای طرفدارانی هستند اما سه برند معروف وجود دارد که محصولات آنها بیشتر از سایر برند های قهوه فوری شناخته شده و مشهور تر هستند که عبارتند از قهوه فوری استارباکس، قهوه فوری نسکافه و قهوه فوری جاکوبز؛ این شرکت های بزرگ تولید کننده قهوه فوری محصولات خود را بصورت بسته بندی ساشه ای، شیشه ای و پاکتی در اندازه های مختلف در بازار عرضه می کنند. قهوه فوری های استارباکس در بیش از 6 طعم از معروف ترین و با کیفیت ترین قهوه های فوری موجود در جهان هستند.
تفاوت قهوه فوری و کافی میکس
کافی میکس در واقع همان قهوه فوری است با این تفاوت که در آن شیر و کافی میت هم وجود دارد بنابراین کافی میکس ها معمولا طعم دار هستند و نسبت به قهوه فوری عطرهای متفاوتی دارند.
برند های علی کافه، ترابیکا و گوددی هم از بزرگترین تولید کننده های قهوه فوری در جهان هستند.
شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کافه دلاریس از منوی قهوه فوری و کافی میکس محصولات برند های معتبر قهوه فوری را مشاهده و انتخاب کنید.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*